Najnovšie správy

Prečítajte si novinky zo sveta automobilov!

blog
Tipy
Vôňa sviežosti... alebo zatuchnutý odér? Klimatizácia v aute by mala spríjemniť jazdu, najmä počas horúcich dní. No čo robiť, ak po jej zapnutí nejde z výduchov len chladný vzduch, ale aj nepríjemný zápach? Mnohí vodiči to ignorujú, iní sa to snažia prekryť osviežovačom vzduchu. Pravda je však taká, že zápach môže znamenať problém. A nie len technický. Nejde totiž len o diskomfort, ale často aj o varovný signál, že v systéme niečo nie je v poriadku. V niektorých prípadoch dokonca ide o riziko pre zdravie. Prečo klimatizácia smrdí? Najčastejšie príčiny Vlhký výparník = ideálne miesto pre baktérie Vo vnútri klimatizačného systému sa nachádza výparník – zariadenie, ktoré ochladzuje vzduch. Počas prevádzky sa na ňom zráža vlhkosť. Ak sa klimatizácia vypne spolu s motorom, výparník nestihne vyschnúť. Vlhké a teplé prostredie je ideálne pre tvorbu plesní, baktérií a húb. A odtiaľ už je len krok k tomu, aby sa zápach dostal do interiéru. Zanesený kabínový (peľový) filter Filter zachytáva nečistoty, prach, peľ... Ak ho dlhšie nemeníte, stáva sa živnou pôdou pre mikroorganizmy. Navyše znižuje prúdenie vzduchu, čo celý systém zaťažuje. Výmena filtra je jednoduchý a účinný krok, ktorý vie odstrániť nielen zápach, ale aj zlepšiť výkon klimatizácie. Upchaté odvodňovacie potrubie Klimatizácia produkuje vodu – kondenzát. Ten by mal cez potrubie odtekať von. Ak je potrubie upchaté, voda stojí vo vnútri systému a vytvára vlhkosť, ktorá opäť podporuje tvorbu plesní. V niektorých prípadoch si to všimnete aj podľa toho, že vám začne vlhnúť podlaha v aute. Zvyšky lístia alebo hmyzu v sacom priestore Pod čelným sklom sa nachádza prívod vzduchu do interiéru. Ak sa tam hromadí lístie alebo iné organické zvyšky, časom začnú hniť – a ten pach si určite nepomýlite s lesnou vôňou. Stačí občas otvoriť kapotu a z tejto oblasti lístie povysávať. Zriedkavé používanie klimatizácie Ak klimatizáciu zapínate len v lete, zvyšujete riziko, že sa vo vnútri nahromadí vlhkosť. Výparník nestíha vyschnúť a mikroorganizmy sa množia. Riešenie? Púšťajte klimatizáciu aspoň raz za čas aj počas chladnejších mesiacov. Zápach v aute nie je len o nepohodlí – môže byť aj zdravotným rizikom Zanedbaná klimatizácia môže spôsobiť podráždenie dýchacích ciest, bolesti hlavy, kašeľ, ale aj alergické reakcie. Ohrození sú hlavne alergici, deti a starší ľudia. Ak vás po každej jazde bolí hlava, kýchate alebo máte pocit sucha v nose, problém nemusí byť v alergii – ale vo vašom aute. Ako sa zápachu zbaviť a predchádzať mu? Kabínový filter vymeňte aspoň raz ročne alebo každých 15 000 km. Použite dezinfekčné peny alebo spreje, ktoré vyčistia výparník aj ventilačné potrubia. Doprajte autu ozónové čistenie – efektívne odstráni baktérie a zápachy aj z ťažko dostupných miest. Pár minút pred koncom jazdy vypnite klimatizáciu, ale nechajte bežať ventilátor. Pomôže to výparník vysušiť. Dajte klimatizáciu skontrolovať v servise každé 2 roky. Záver: Klimatizácia má chladiť, nie zapáchať Zápach z klimatizácie nie je bežná súčasť letnej prevádzky. Je to výstražný signál. Pravidelnou údržbou a jednoduchými návykmi viete predísť nielen zápachu, ale aj zbytočným nákladom či zdravotným problémom. Udržujte klimatizáciu v dobrej kondícii – oplatí sa to vám, vašim spolujazdcom aj samotnému autu.
blog
Novinky
Európska únia sa rozhodla konečne zakročiť proti praxi, ktorá roky otravuje trh s ojazdenými autami – stáčaniu kilometrov. Nový balík navrhovaných zmien od Európskej komisie má zjednodušiť kontrolu histórie áut, sprísniť technické prehliadky a zaviesť poriadok do evidencie vozidiel. Jednoducho povedané – menej priestoru pre podvodníkov a viac istoty pre bežných ľudí, ktorí si chcú kúpiť auto bez nepríjemných prekvapení. Čo presne sa chystá? Komisia chce upraviť tri základné oblasti: – pravidelné technické kontroly, – evidenciu vozidiel, – a kontroly úžitkových áut. Jedným z konkrétnych návrhov je skrátenie intervalu technickej kontroly z dvoch na jeden rok pre vozidlá staršie ako 10 rokov. Do pravidelnej kontroly budú navyše zahrnuté aj elektromobily, ktoré sa zatiaľ často prehliadajú. No čo je ešte dôležitejšie – chystá sa digitalizácia údajov o vozidlách, vrátane najazdených kilometrov. Cieľom je, aby si ktokoľvek vedel jednoducho overiť kompletnú históriu auta, a to aj cezhranične v rámci celej EÚ. Stáčanie kilometrov sa tak stane takmer nemožným – a hlavne zbytočným. Slovensko má náskok Naša krajina na tom nie je vôbec zle. Už od roku 2018 funguje Register prevádzkových záznamov vozidiel (RPZV), ktorý zhromažďuje informácie o stave najazdených kilometrov a ďalších technických údajoch. Funguje to podobne ako známy belgický Car-Pass – a čo je dôležité, slovenský RPZV je už napojený na výmenu dát medzi krajinami EÚ. Ako hovorí Róbert Zrubák zo spoločnosti IRIS IDENT, ktorá register prevádzkuje, Slovensko je na novú legislatívu prakticky pripravené. To znamená, že ak sa pravidlá schvália, u nás sa nebude musieť všetko stavať od nuly – základy už máme. Ako to zmení trh s jazdenkami? Veľmi jednoducho: transparentnosť. Nové pravidlá by mali zabezpečiť, že údaje o aute sa budú zaznamenávať nielen pri STK a emisnej kontrole, ale aj pri opravách, servisoch či výmenách oleja. Dokonca aj samotní výrobcovia budú musieť poskytnúť údaje o odometri (počítadle kilometrov). Všetko sa bude ukladať do digitálnych databáz, prístupných naprieč celou EÚ. Podvodníci, ktorí si doteraz bezstarostne „omladzovali“ autá o pár stotisíc kilometrov, budú mať poriadne ťažké časy. Cieľ: nulové úmrtia na cestách Tento krok je súčasťou väčšieho plánu EÚ s názvom Vision Zero, ktorého ambíciou je do roku 2050 dosiahnuť nulový počet úmrtí na európskych cestách. K tomu pomôžu bezpečnejšie autá, lepšia infraštruktúra, ale aj férovejšie informácie pri kúpe vozidla. Čo nás čaká ďalej? Momentálne je návrh v rukách Európskeho parlamentu a Rady EÚ. Ak ho schvália, Komisia pripraví konkrétne návody a pravidlá pre jednotlivé členské štáty. Tie si ich potom budú musieť zapracovať do svojich zákonov. Pre bežného motoristu to znamená jediné – viac istoty pri kúpe jazdeného auta. A pre tých, čo doteraz „točili kilometre“ ako na kolotoči, je to zrejme posledný signál, aby si našli inú živnosť.
blog
Recenzie
Áno, čítaš správne. Nová Audi A6 Sedan je tak aerodynamická, že necháva za sebou aj legendárne Audi R8. A to je stále len elegantný sedan pre manažéra v obleku, nie superšport pre víkendových pretekárov. Čistý dizajn, čistý odpor (vzduchu) Audi opäť ukazuje, že aj dizajn vie byť funkčný. Nová A6 v sedane má odpor vzduchu len 0,23 – čo je historicky najlepší údaj zo všetkých spaľovacích áut značky. Teda, žiadna z tvojich obľúbených Audi s výfukom ešte nebola taká "prerezávajúca vzduch" ako táto. Môžu za to detaily – od elegantnej masky chladiča Singleframe až po dôkladne tvarované otvory pre nasávanie vzduchu. A to nie je len na parádu – napríklad predný spojler v nárazníku znižuje zdvih prednej nápravy, čo oceníš najmä vo vyšších rýchlostiach. Zadok auta? Pôsobivý. Predĺžený, mierne nahor zaklonený, s presnou grafikou svetiel a svetelným pásom, ktorý dáva sedanu moderný šmrnc. Aj zadný difúzor má svoje aerodynamické opodstatnenie – je to celé viac než len pekné tvary. foto: audi Vzduchom plávajúca technológia Kto chce jazdiť pohodlne, môže si priplatiť za adaptívne vzduchové pruženie. Auto si vie automaticky znížiť svetlú výšku – o 20 mm v bežnom režime, a ešte o ďalších 10 mm v dynamickom. Výsledok? Nižší odpor vzduchu a lepšia stabilita. Pri vysokých rýchlostiach sa to prejaví aj na spotrebe a jazdnom prejave. A ak máš rád zákruty, určite oceníš aj riadenie všetkých kolies – zadné kolesá pomáhajú pri manévrovaní aj stabilite. Nie je len pekná – je aj praktická A6 Sedan dorástla. S dĺžkou 4,99 metra prekonáva predchádzajúcu generáciu o 6 centimetrov, a jej kufor má slušných 492 litrov. Vojdú tam dva veľké kufre vedľa seba – to len tak hociaké "štýlové auto" nezvládne. Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 40:20:40, čo je plus pre tých, čo prevážajú čokoľvek od lyží po detský bicykel. A ak si tech-nadšenec, za príplatok získaš elektrické ovládanie kufra, ktorý sa otvorí jednoduchým mávnutím nohou – svetlo ti presne ukáže, kam „kopnúť“. foto: audi Hi-Fi, ktoré nehrá len hlasno, ale aj precízne Cestovanie v A6 už nie je len o tichu, ale aj o zvuku. Bang & Olufsen do toho dali všetko – v najvyššej výbave máš až 20 reproduktorov, vrátane tých v opierkach hlavy. Okrem totálneho priestorového zvuku to umožňuje presné smerovanie navigačných pokynov či hovorov priamo na vodiča. Trochu ako mať osobného asistenta, ktorý ti šepká do ucha. Výkon? 685 až 810 wattov, podľa toho, ktorý systém si vyberieš. Takže áno – môžeš si pustiť Vivaldiho alebo techno, a znieť to bude ako v koncertnej sále (alebo na festivale, podľa vkusu). Motorizácie na každý vkus (a náladu) Na začiatok Audi ponúka tri motorizácie: 2.0 TDI – 204 koní (nafta) 2.0 TFSI – 204 koní (benzín, bez elektrifikácie) 3.0 TFSI V6 – 367 koní (benzín, mild-hybrid MHEV Plus) foto: audi Znie to sľubne – a s tým, že všetky motory sú spojené s lepšou zvukovou izoláciou (o 30 % účinnejšou ako predtým), bude jazda tichšia než kedykoľvek predtým. Pomohli tomu nové tesnenia dverí, aj špeciálne tlmiče hluku v kolesách. Motor a prevodovka sú tiež uložené tak, aby prenášali do kabíny minimum vibrácií. Záver? Limuzína, ktorá chce byť superšport Audi A6 Sedan je dôkazom, že aj luxusná limuzína môže konkurovať športiakom – aspoň čo sa techniky a aerodynamiky týka. A pritom stále vie byť komfortná, praktická a elegantná. Prvé kusy by sa mali k zákazníkom dostať už v lete 2025, a základná cena sa bude točiť okolo 55 000 €. Ale už teraz je jasné, že nová A6 bude patriť medzi najzaujímavejšie sedany roka.
blog
Novinky
Ak ste doteraz snívali o karavanovej dovolenke, ale narazili ste na limit 3,5 tony a obmedzenia svojho vodičáku, máme pre vás výborné správy. Európska únia sa rozhodla spraviť zásadný krok v ústrety motoristom a milovníkom kempovania. Novinka z Bruselu: viac slobody pre vodičov s oprávnením skupiny B Držitelia klasického „béčka“ už možno čoskoro nebudú musieť riešiť dodatočné oprávnenia, ak budú chcieť šoférovať karavany s hmotnosťou do 4,25 tony. EÚ totiž schválila úpravu smernice o vodičských preukazoch, ktorá to umožní – za určitých podmienok. Výcvik bude, ale každý štát si určí vlastné pravidlá Aby to však nebolo také jednoduché – niektoré krajiny môžu vyžadovať špeciálne školenie, test alebo oboje. Čo konkrétne bude platiť na Slovensku, zatiaľ známe nie je – závisí to od toho, ako naši zákonodarcovia preberú európsku smernicu. Karavanovanie pre širšie publikum Zmena má za cieľ sprístupniť obytné vozidlá širšej skupine ľudí. Už žiadne delenie vodičov podľa toho, kto mal vodičák ešte „po starom“ – zmena je pozitívna najmä pre mladšie generácie, ktoré si urobili vodičák až po roku 1999, kedy už platil limit do 3,5 tony. Pre ekologickejšie vozidlá platia výnimky Zaujímavosť: ak ide o vozidlá s alternatívnym pohonom (napr. elektrické obytné autá), vodiči, ktorí majú oprávnenie skupiny B aspoň dva roky, nemusia absolvovať žiadne doplnkové skúšky. Týmto krokom chce EÚ podporiť udržateľnejšie formy cestovania. Prečo to celé vzniklo? Jednoducho – karavany sú čoraz populárnejšie a zároveň aj ťažšie. Moderné vybavenie, bezpečnostné prvky, ekologické technológie... to všetko zvyšuje ich hmotnosť. A tak sa mnohí motoristi ocitli v situácii, kedy im už „béčko“ nestačilo. Kedy to začne platiť? Presný dátum ešte nie je známy, ale podľa doterajších informácií by členské štáty mali mať po schválení zhruba 2 až 3 roky na to, aby zmenu zapracovali do vlastných zákonov. Digitálny vodičák je plánovaný do roku 2030 – a s ním by mohla prísť aj táto zmena. Záver Ak vás láka dobrodružstvo na kolesách, ale doteraz vás brzdil vodičák skupiny B, čoskoro sa vám možno otvoria nové možnosti. Sledujte novinky – a kľudne si už teraz začnite plánovať cestu svojím vysnívaným karavanom.

Všetky články

blog
Tipy
Defekt na aute vie prekvapiť každého vodiča, a či už jazdíte po meste, okresnej ceste alebo diaľnici, nikdy nie je vhodná chvíľa na to, aby ste zostali s prázdnou pneumatikou. Ak neviete, ako takú situáciu riešiť, alebo len hľadáte praktické tipy, v tomto článku sa dozviete všetko potrebné. Navyše si povieme aj o tom, ako minimalizovať riziko vzniku defektu. Prečo dostanete defekt a ako tomu predchádzať? Môže sa zdať, že defekt je len vecou náhody, ale v skutočnosti ho ovplyvňuje viacero faktorov: 1. Nesprávny tlak v pneumatikách – Nielen príliš nízky, ale aj vysoký tlak v pneumatikách vedie k ich nerovnomernému opotrebeniu a zvýšenému riziku prasknutia. 2. Opotrebenie a vek pneumatík – Staršie pneumatiky sú menej flexibilné a viac náchylnejšie na poškodenie. 3. Nesprávne vyváženie a zarovnanie kolies – Zlé nastavenie kolies vedie k nerovnomernému opotrebeniu dezénu, čo môže spôsobiť oslabenie plášťa pneumatiky. 4. Extrémne teploty – Horúce letné dni alebo extrémne zimné mrazy majú negatívny vplyv na stav pneumatiky. 5. Poškodenie na ceste – Jazda cez výtlky, obrubníky alebo ostré predmety môže viesť k okamžitej strate tlaku. Ako opraviť defekt na mieste? Ak ide o drobný prieraz spôsobený napríklad klincom, väčšinou si vystačíte so sadou na opravu defektu. Existujú dva typy: Opravný sprej – Aplikuje sa priamo do pneumatiky cez ventil a utesní otvor zvnútra. Tento spôsob je rýchly a pohodlný, no nemusí byť vhodný pre väčšie pneumatiky. Mechanická sada – Zahŕňa náradie na zväčšenie otvoru a vloženie opravnej tyčinky, ktorá zalepí defekt. Tento spôsob vyžaduje viac času a zručnosti. Aj po dočasnej oprave odporúčame navštíviť pneuservis, kde pneumatiku skontrolujú a vykonajú profesionálnu opravu. Kedy je potrebná výmena kolesa? Ak je poškodenie pneumatiky príliš rozsiahle alebo došlo k poškodeniu disku, oprava už nestačí. V takom prípade je nevyhnutné koleso vymeniť. Postup výmeny kolesa: 1. Zaparkujte na bezpečnom mieste – Rovný a pevný povrch, zapnutie výstražných svetiel, ručná brzda. 2. Pripravte si náradie – Hever, kľúč na skrutky a rezervné koleso. 3. Uvoľnite skrutky na kolese – Kým je auto na zemi, skrutky len povolíte. 4. Zdvihnite auto – Hever umiestnite na vyznačené miesto pod vozidlom. 5. Odstráňte poškodené koleso a namontujte rezervu – Skrutky najskôr upevnite ručne. 6. Spustite auto a dotiahnite skrutky – Použite momentový kľúč pre správne dotiahnutie. Prevencia je najlepšia ochrana Aby ste sa vyhli nečakaným situáciám na cestách, dbajte na pravidelnú kontrolu pneumatík: - Sledujte tlak v pneumatikách aspoň raz za pár mesiacov. - Skontrolujte dezén a povrch pneumatík. - Vyhýbajte sa agresívnej jazde cez výmole a obrubníky. - Pravidelne vyvažujte a zarovnávajte kolesá. - Pneumatiky meňte každých 5 rokov, aj keď nevyzerajú opotrebovane. Mať defekt nikdy nie je príjemné, ale s týmito tipmi budete pripravení situáciu rýchlo vyriešiť alebo jej predísť. Prajeme bezpečnú jazdu! 🚗
blog
Tipy
Používanie telefónu či tabletu počas jazdy môže byť pre niektorých ľudí nepríjemné. Ak patríš k tým, ktorým sa pri čítaní správ alebo prezeraní webových stránok robí nevoľno, nie si sám. Tento problém, známy ako kinetóza (pohybová nevoľnosť), postihuje ľudí bez ohľadu na vek či pohlavie. Hlavným dôvodom je nesúlad medzi tým, čo vnímajú tvoje oči a čo registruje rovnovážne ústrojenstvo vo vnútornom uchu. Keď sa v aute sústredíš na obrazovku, oči vnímajú statický text, no telo cíti pohyb vozidla – zrýchlenie, spomalenie či zatáčanie. Tento nesúlad môže vyvolať závraty, nevoľnosť a celkový pocit nepohody. Riešenie od Apple: Dynamické body na obrazovke Používatelia iPhonov a iPadov však majú možnosť tento problém zmierniť vďaka novej funkcii v systémoch iOS 18 a iPadOS 18. Apple predstavil vizuálnu pomôcku, ktorá mapuje pohyb auta a zobrazuje ho na obrazovke prostredníctvom pohyblivých bodov. Pri zatáčaní sa bodky pohybujú horizontálne podľa smeru jazdy. Pri zrýchľovaní alebo brzdení sa pohybujú vertikálne. Tento jednoduchý vizuálny trik pomáha mozgu lepšie zosúladiť vnímanie pohybu, čím znižuje pocit nevoľnosti. Ako si funkciu aktivovať? Ak chceš túto funkciu zapnúť, stačí prejsť do Nastavení -> Prístupnosť -> Pohyb a aktivovať možnosť Zobraziť pohybové pomôcky pre jazdu vozidlom. Zariadenie môže dokonca túto funkciu zapnúť automaticky, keď rozpozná, že sa nachádzaš v pohybujúcom sa vozidle. Táto praktická funkcia môže pomôcť nielen pri cestovaní autom, ale aj pri iných druhoch dopravy, kde sa pohybová nevoľnosť často vyskytuje. Ak si doteraz bojoval s nepríjemnými pocitmi pri používaní mobilu na cestách, možno práve toto bude riešenie, ktoré ti pomôže!
blog
Tipy
Kúpa ojazdeného auta je často jednou z najväčších finančných investícií, ktorú mnohí z nás urobia. Aby ste sa vyhli častým chybám a nepríjemným prekvapeniam, pripravili sme pre vás praktického sprievodcu, ktorý vám pomôže vybrať to správne vozidlo. Na základe našich skúseností sme zhrnuli kľúčové body, na ktoré by ste mali pri kúpe ojazdeného auta myslieť. 1. Rozhodnite sa, na čo auto potrebujete Prvým krokom je ujasniť si, na čo budete auto primárne používať. Bude to každodenná prevádzka do práce, rodinné výlety, alebo občasné cestovanie? Zvážte, koľko kilometrov ročne najazdíte, ako dlho plánujete auto používať, a či potrebujete výkonnejšie auto, alebo vám stačí jednoduchšie vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Nezabudnite pri tom brať do úvahy aj svoj rozpočet. 2. Vyberte si správnu veľkosť a kategóriu auta Veľkosť auta by mala zodpovedať vašim potrebám. Ak hľadáte malé a úsporné auto do mesta, môžete zvážiť skôr menšie modely. Pre väčšie rodiny alebo časté cestovanie sa viac hodí stredná trieda, alebo väčšie vozidlá. Ak preferujete vyššiu pozíciu za volantom, SUV môže byť tou správnou voľbou pre vás. Pre veľké rodiny sú už ideálnejšie napríklad minivany. 3. Vek vozidla – čím mladšie, tým lepšie? Vek auta je dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje nielen cenu, ale aj potenciálne náklady na údržbu. Čím je auto staršie, tým je pravdepodobnejšie, že bude vyžadovať viac oprav. Avšak, aj staršie auto môže byť dobrou voľbou, ak bolo dobre udržiavané. Pamätajte, že najväčší pokles hodnoty nastáva v prvých dvoch rokoch po kúpe nového auta. Preto sú 3-4 ročné vozidlá často najlepším pomerom ceny a kvality. 4. Najazdené kilometre – aké číslo je ešte prijateľné? Otázka najazdených kilometrov je jednou z najdôležitejších pri kúpe ojazdeného auta. Neexistuje však univerzálna odpoveď, koľko kilometrov je „príliš veľa“. Záleží na type auta, spôsobe použitia a údržbe. Moderné motory zvládajú aj vyššie počty kilometrov, ak boli pravidelne servisované. Ak si nie ste istí, koľko kilometrov je pre vás prijateľných, skúste si vypočítať, koľko kilometrov ročne najazdíte a ako dlho plánujete auto používať. Napríklad, ak nechcete, aby auto malo viac ako 200 000 km a plánujete ho používať 4 roky s ročným nájazdom 20 000 km, mali by ste hľadať auto s maximálne 120 000 km na tachometri. 5. Benzín alebo diesel? Výber medzi benzínovým a dieselovým motorom závisí od toho, ako a kde budete auto používať. Dieselové motory sú úspornejšie pri vyššom nájazde, ale sú drahšie na údržbu. Benzínové motory sú vhodnejšie pre kratšie trasy a mestskú premávku, pretože sa rýchlejšie zahrievajú a majú nižšie náklady na údržbu. Ak najazdíte ročne menej ako 15 000 km, benzínový motor bude pravdepodobne lepšou voľbou. Pre vyššie nájazdy (nad 20 000 km ročne) môže byť diesel výhodnejší. 6. Automatická alebo manuálna prevodovka? Automatická prevodovka ponúka vyšší komfort, najmä v mestských podmienkach, ale môže byť nákladnejšia na údržbu. Moderné automatické prevodovky už nemajú výrazne vyššiu spotrebu ako manuálne, takže rozdiel v nákladoch na palivo nie je taký výrazný ako v minulosti. Ak si môžete dovoliť automat, môže to byť príjemný upgrade. Manuálna prevodovka je však stále spoľahlivou a cenovo dostupnou voľbou. 7. Pohon 4x4 – je to pre vás nevyhnutné? Pohon všetkých štyroch kolies je skvelý pre ťažšie terénne podmienky alebo časté cestovanie v zime. Ak však auto používate prevažne v meste alebo na diaľnici, pohon 4x4 nemusí byť nevyhnutný a môže zbytočne zvyšovať náklady na palivo a údržbu. 8. Značka auta – prečo zvážiť talianske autá? Výber značky auta závisí od vašich preferencií, rozpočtu a dostupnosti servisov. Talianske autá, ako sú Fiat, Alfa Romeo, Lancia alebo Ferrari, sú známe svojim štýlom, dynamikou a jedinečným dizajnom. Aj keď sa niekedy hovorí, že talianske autá môžu mať vyššie náklady na údržbu, pravda je, že moderné talianske značky sú stále spoľahlivé a ponúkajú skvelý pomer ceny a kvality. V Bepe Auto sa špecializujeme na predaj talianskych ojazdených áut, ktoré sú dôkladne preverené a prispôsobené naším klientom. Naša ponuka zahŕňa vozidlá v rôznych kategóriách – od úsporných mestských áut po výkonné sportové modely. Ak hľadáte auto s charakterom, ktoré vás osloví nielen výkonom, ale aj dizajnom, talianske značky sú skvelou voľbou. Okrem toho, naša tím odborníkov vám poskytne podrobnú konzultáciu a servisnú podporu, aby ste si z nášho autobazáru odviezli presne to, čo potrebujete. 9. Výbava auta – čo je pre vás dôležité? Výbava auta by mala zodpovedať vašim potrebám a rozpočtu. Základné vybavenie, ako klimatizácia a elektrické okná, je dnes už štandardom. Ak máte vyšší rozpočet, môžete zvážiť aj pokročilé bezpečnostné systémy, parkovacie senzory alebo multimediálne systémy. Pamätajte, že čím viac vybavenia, tým vyššia bude aj cena auta. Záver Kúpa ojazdeného auta vyžaduje dôkladné zváženie mnohých faktorov. Nezabudnite, že nekupujete nové auto, a preto je dôležité byť pripravený na možné opravy alebo nedokonalosti. Vždy si nechajte auto prehliadnuť odborníkom, najmä ak ho kupujete od súkromnej osoby. Dôveryhodný autobazár alebo predajca áut by mal byť ochotný poskytnúť všetky potrebné informácie a umožniť vám prehliadku vozidla. V Bepe Auto sa snažíme, aby vaša kúpa ojazdeného auta bola čo najpohodlnejšia a transparentná. Ponúkame široký výber talianskych áut, ktoré sú dôkladne preverené a pripravené na cestu. Naši skúsení poradcovia vám pomôžu vybrať auto, ktoré bude presne vyhovovať vašim potrebám a rozpočtu. Nech už hľadáte úsporné mestské auto, rodinný voz, alebo výkonné SUV, v Bepe Auto nájdete to pravé. Držíme vám palce pri výbere a dúfame, že náš sprievodca vám pomôže nájsť to správne auto pre vás!
blog
Tipy
Bočná stena pneumatiky je ako jej občiansky preukaz – obsahuje všetky dôležité informácie, ktoré potrebujete vedieť. Aby ste sa v tom lepšie vyznali, rozoberieme si jednotlivé označenia podrobne: 1. Šírka pneumatiky Udáva sa v milimetroch a označuje vzdialenosť medzi bočnými stenami pneumatiky. Napríklad číslo 205 znamená, že pneumatika je široká 205 mm. 2. Profilové číslo Toto číslo vyjadruje pomer výšky bočnej steny pneumatiky k jej šírke v percentách. Ak je na pneumatike označenie 205/55, znamená to, že výška bočnice je 55 % zo šírky 205 mm, teda približne 113 mm. 3. Priemer kolesa Uvedený v palcoch, tento údaj označuje veľkosť disku, na ktorý je pneumatika určená. Napríklad pri označení 205/55 R16 je priemer kolesa 16 palcov. 4. Index nosnosti Toto číslo označuje maximálnu nosnosť jednej pneumatiky v kilogramoch. Napríklad index 91 znamená, že pneumatika unesie 615 kg. Pri výbere pneumatík vždy dbajte na to, aby index nosnosti spĺňal požiadavky vášho vozidla. 5. Rýchlostný index Písmeno na konci označenia, napríklad V, udáva maximálnu povolenú rýchlosť pre danú pneumatiku. Rýchlostný index V znamená, že pneumatika je určená na rýchlosť do 240 km/h. Pri výmene pneumatík je dôležité dodržať minimálne odporúčaný rýchlostný index výrobcom vozidla. Môžem použiť pneumatiky s iným indexom nosnosti alebo rýchlostným indexom? Vyšší index nosnosti alebo rýchlostný index – Povolené, avšak vždy skontrolujte odporúčania výrobcu. Nižší rýchlostný index (M+S pneumatiky) – Možné pri zimných pneumatikách, ak máte v aute nálepku s maximálnou povolenou rýchlosťou. Nižší index nosnosti – Neodporúča sa, môže to ovplyvniť bezpečnosť jazdy. Ďalšie dôležité označenia na pneumatikách 6. Typ pneumatiky P – osobné vozidlá (Passenger) LT – ľahké nákladné vozidlá (Light Truck) C – dodávkové vozidlá (Commercial) 7. Konštrukcia pneumatiky R – radiálna konštrukcia (najbežnejšia v súčasnosti) D – diagonálna konštrukcia (menej používaná) 8. Homologačné označenie (EHK/ECE) Ak na bočnici vidíte písmeno E v kruhu, znamená to, že pneumatika spĺňa európske normy kvality a bezpečnosti. 9. Maximálny tlak v pneumatike Tento údaj určuje maximálny prípustný tlak v pneumatikách, ale vždy sa riaďte odporúčaným tlakom uvedeným v manuáli vášho vozidla. 10. Indikátory opotrebovania dezénu (TWI) Skratka TWI označuje miesto na pneumatike, kde nájdete indikátory opotrebenia. Ak dezén klesne pod 1,6 mm (minimálna povolená hĺbka v EÚ), je čas na výmenu pneumatík. 11. Dátum výroby Štvorciferný kód označuje týždeň a rok výroby pneumatiky. Napríklad 0322 znamená, že pneumatika bola vyrobená v 3. týždni roku 2022. Na čo si dať pozor pri výbere nových pneumatík? Zachovanie správnych rozmerov – Dodržujte parametre odporúčané výrobcom. Správna sezónnosť – Letné, zimné alebo celoročné pneumatiky podľa vašich potrieb. Kvalita a certifikácia – Overené značky a homologizácia pre vašu bezpečnosť. Dátum výroby – Čím novšia pneumatika, tým lepšia jej pružnosť a priľnavosť. Dodržiavaním týchto pravidiel si zabezpečíte bezpečnú a komfortnú jazdu v každom počasí.
blog
Novinky
Volkswagen sa dlhodobo snaží o spojenie inovácií a bezpečnosti vo svojich vozidlách. Jedným z najlepších príkladov tejto filozofie je systém Proactive Occupant Protection. Tento pokročilý bezpečnostný prvok je navrhnutý tak, aby minimalizoval riziká a zvýšil ochranu pasažierov v kritických situáciách. Ide o súčasť širšieho prístupu Volkswagenu k inteligentným technológiám, ktoré zvyšujú bezpečnosť na cestách. Pozrime sa bližšie na to, ako tento systém funguje, aké výhody prináša a prečo patrí medzi najvýznamnejšie moderné automobilové bezpečnostné inovácie. Čo je Proactive Occupant Protection System? Proactive Occupant Protection je inovatívny systém, ktorý je integrovaný do viacerých modelov Volkswagenu. Jeho hlavnou výhodou je schopnosť konať ešte predtým, ako dôjde k nehode. Na rozdiel od tradičných systémov, ktoré sa aktivujú počas alebo po náraze, tento mechanizmus pripravuje vozidlo aj pasažierov na možný vplyv dopredu. Pomocou pokročilých senzorov, ktoré nepretržite monitorujú dynamiku vozidla a jeho okolie, systém dokáže predvídať potenciálne kolízie. Ak zistí známky možného ohrozenia, okamžite reaguje. Táto proaktívna stratégia môže významne znížiť riziko zranenia pasažierov. Ako funguje systém Proactive Occupant Protection? Fungovanie tohto systému je výsledkom prepojenia viacerých moderných technológií. Tu je stručný prehľad jeho kľúčových funkcií: 1. Monitoring a detekcia Systém využíva senzory rozmiestnené v rôznych častiach vozidla. Tieto senzory sledujú kľúčové parametre, ako sú rýchlosť, uhol riadenia, intenzita brzdenia a stabilita. Na základe analýzy týchto dát systém identifikuje potenciálne rizikové situácie. 2. Reakcia na nebezpečenstvo Ak systém zaznamená náhle zmeny, napríklad prudké brzdenie alebo nečakaný manéver, okamžite pritiahne bezpečnostné pásy, aby pasažieri zostali pevne upevnení. 3. Príprava prostredia Systém automaticky zatvára okná a strešné okno, čím chráni pasažierov pred vniknutím vonkajších nečistôt alebo úlomkov. Táto funkcia je obzvlášť užitočná pri bočných nárazoch alebo prevráteniach vozidla. 4. Komunikácia s ďalšími systémami Proactive Occupant Protection je plne integrovaný s ďalšími bezpečnostnými funkciami, ako sú airbagy a elektronická stabilizácia vozidla (ESC). Táto spolupráca zabezpečuje komplexnú ochranu pri detekovaní nebezpečenstva. 5. Akcie po náraze Ak dôjde k nehode, systém aktivuje výstražné svetlá, aby upozornil ostatných vodičov. Tým sa znižuje riziko sekundárnych nehôd. Kľúčové vlastnosti systému Proactive Occupant Protection Volkswagen vybavil tento systém modernými funkciami, ktoré výrazne prekonávajú tradičné bezpečnostné mechanizmy: - Dynamické napínanie bezpečnostných pásov Predné bezpečnostné pásy sa automaticky napínajú, aby pevne fixovali pasažierov a minimalizovali ich pohyb počas nárazu. - Automatické uzatváranie otvorov Okrem zatvorenia okien a strešného okna systém zabezpečí ochranu pasažierov pred vonkajšími vplyvmi, ako sú lietajúce úlomky. - Optimalizácia nasadenia airbagov Systém zaručuje, že pasažieri budú v optimálnej pozícii na efektívne využitie airbagov, čím sa minimalizuje riziko zranení. - Aktivácia výstražných svetiel Automatické zapnutie výstražných svetiel po nehode zvyšuje viditeľnosť vozidla pre ostatných účastníkov premávky. Najčastejšie otázky 1. Čo je Proactive Occupant Protection System? Je to bezpečnostná funkcia, ktorá pripravuje vozidlo na kolíziu napínaním pásov, zatváraním okien a aktiváciou výstražných svetiel. 2. Ako funguje systém Proactive Occupant Protection? Senzory monitorujú dynamiku vozidla a pri detekcii nebezpečenstva systém podniká prediktívne kroky na ochranu pasažierov. 3. Je tento systém dostupný vo všetkých modeloch Volkswagenu? Nie, systém je dostupný vo viacerých modeloch, no jeho prítomnosť závisí od konkrétneho modelu a výbavovej úrovne. 4. Aké sú hlavné výhody tohto systému? Znižuje riziko zranení, zlepšuje efektívnosť airbagov a chráni pasažierov pred vonkajšími nečistotami. Záver Volkswagen so systémom Proactive Occupant Protection dokazuje, že v oblasti bezpečnosti nezostáva pozadu. Tento inovatívny prístup nielenže znižuje riziko zranení, ale zároveň prináša pokoj na cestách. Budúcnosť bezpečnosti je tu – a Volkswagen stojí v jej čele.
blog
Novinky
Kia sa rozhodla pretvoriť obyčajné SUV na mimoriadne elektrické auto a výsledky sú úchvatné. Kórejská automobilka má za sebou sériu úspechov. Od kompaktných mestských áut až po štýlové crossovery – Kia ponúka širokú škálu modelov, pričom nezabúda ani na elektrické inovácie. Obľúbené trojradové SUV Kia Telluride si získalo srdcia zákazníkov a jeho elektrický nástupca, Kia EV9, má namierené rovnakým smerom. Do septembra 2024 sa predalo takmer 16 000 kusov modelu EV9. To síce zaostáva za viac ako 81 000 kusmi modelu Telluride, no EV9 je drahší model a už teraz má šancu prekonať predaje svojho menšieho elektrického súrodenca EV6. Navyše, v predajoch už predbieha luxusnejšie Tesla Model X a Rivian R1S. Čím si teda Kia EV9 získava zákazníkov? Dizajn, ktorý zaujme na prvý pohľad Kia EV9 vie, ako zaujať. Jej hranatý, robustný dizajn pripomína obľúbený model Telluride, no s futuristickým nádychom. Predstavte si Telluride ako Terminátora, ktorý prišiel o kožu – EV9 je agresívnejšia, drsnejšia verzia, ktorá sa postará o vašu bezpečnosť. Tento „krabicový“ dizajn navyše nie je len na efekt. Vďaka nemu EV9 ponúka obrovský batožinový priestor – až 2 320 litrov, čo je porovnateľné s Telluride. Interiér však posúva latku ešte vyššie. Použité materiály a kvalita spracovania z neho robia jedno z najlepších SUV vo svojej kategórii. Špičková batériová technológia pre maximálny výkon EV9 spája praktickosť s najnovšou technológiou. Pod podlahou sa skrýva 800-voltová architektúra, ktorá umožňuje rýchle nabíjanie. Batéria má kapacitu od 76 kWh do 99,8 kWh podľa zvolenej výbavy. Ak sa rozhodnete pre najvýkonnejšiu verziu, dostanete dvojmotorové usporiadanie s výkonom 379 koní a krútiacim momentom 700 Nm, ktorý je dostupný okamžite. EV9 dokáže potiahnuť až 2 270 kg – to je presne toľko ako jeho spaľovací náprotivok Telluride. Konkurencia? Takmer žiadna Segment elektrických trojradových SUV je zatiaľ takmer prázdny. Najväčším rivalom EV9 je paradoxne stále EV9. Volkswagen pripravuje model ID.Buzz, futuristickú elektrickú dodávku. Hyundai zase uviedol Ioniq 9. Tesla Model X a Rivian R1S sú síce prestížnejšie značky, no EV9 si ide svojou cestou – kombinuje štýl, praktickosť a dostupnosť. Ak vám záleží na dojazde, Kia EV9 ponúka 370 až 490 kilometrov podľa veľkosti batérie. Cena začína na 51 000 € za základný model, zatiaľ čo najluxusnejšia verzia GT-Line vás vyjde na približne 69 000 €. Prečo je EV9 trefa do čierneho? Kia EV9 nie je žiadna revolúcia, je to elektrický Telluride, ktorý spravil niekoľko vylepšení. Ale práve to je jeho najväčšia sila. Priniesol novú úroveň dizajnu, kvality a technológií do segmentu rodinných SUV a zároveň znížil cenu vstupu do sveta elektrických vozidiel tejto kategórie. A to najlepšie ešte len príde! V budúcom roku sa chystá výkonná verzia EV9 GT, ktorá má byť skutočnou lahôdkou pre nadšencov. Kia to jednoducho vie a EV9 je toho dôkazom.
Strana 1 z 2

Vybrané vozidlá

Celá ponuka vozidiel

Objavte vaše nové auto ešte dnes!

Hľadáte spoľahlivé a cenovo dostupné auto? V našom autobazáre nájdete presne to, čo potrebujete. Široký výber vozidiel pre každého.