Nová Audi A6 Sedan: Keď limuzína dá facku aj športiaku

Recenzie
Sledujte nás na:
Nová Audi A6 Sedan: Keď limuzína dá facku aj športiaku

Áno, čítaš správne. Nová Audi A6 Sedan je tak aerodynamická, že necháva za sebou aj legendárne Audi R8. A to je stále len elegantný sedan pre manažéra v obleku, nie superšport pre víkendových pretekárov.


Čistý dizajn, čistý odpor (vzduchu)


Audi opäť ukazuje, že aj dizajn vie byť funkčný. Nová A6 v sedane má odpor vzduchu len 0,23 – čo je historicky najlepší údaj zo všetkých spaľovacích áut značky. Teda, žiadna z tvojich obľúbených Audi s výfukom ešte nebola taká "prerezávajúca vzduch" ako táto.

Môžu za to detaily – od elegantnej masky chladiča Singleframe až po dôkladne tvarované otvory pre nasávanie vzduchu. A to nie je len na parádu – napríklad predný spojler v nárazníku znižuje zdvih prednej nápravy, čo oceníš najmä vo vyšších rýchlostiach.

Zadok auta? Pôsobivý. Predĺžený, mierne nahor zaklonený, s presnou grafikou svetiel a svetelným pásom, ktorý dáva sedanu moderný šmrnc. Aj zadný difúzor má svoje aerodynamické opodstatnenie – je to celé viac než len pekné tvary.

audi-a6-rear

foto: audi

Vzduchom plávajúca technológia


Kto chce jazdiť pohodlne, môže si priplatiť za adaptívne vzduchové pruženie. Auto si vie automaticky znížiť svetlú výšku – o 20 mm v bežnom režime, a ešte o ďalších 10 mm v dynamickom. Výsledok? Nižší odpor vzduchu a lepšia stabilita.

Pri vysokých rýchlostiach sa to prejaví aj na spotrebe a jazdnom prejave. A ak máš rád zákruty, určite oceníš aj riadenie všetkých kolies – zadné kolesá pomáhajú pri manévrovaní aj stabilite.


Nie je len pekná – je aj praktická


A6 Sedan dorástla. S dĺžkou 4,99 metra prekonáva predchádzajúcu generáciu o 6 centimetrov, a jej kufor má slušných 492 litrov. Vojdú tam dva veľké kufre vedľa seba – to len tak hociaké "štýlové auto" nezvládne.

Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 40:20:40, čo je plus pre tých, čo prevážajú čokoľvek od lyží po detský bicykel. A ak si tech-nadšenec, za príplatok získaš elektrické ovládanie kufra, ktorý sa otvorí jednoduchým mávnutím nohou – svetlo ti presne ukáže, kam „kopnúť“.

foto: audi

Hi-Fi, ktoré nehrá len hlasno, ale aj precízne


Cestovanie v A6 už nie je len o tichu, ale aj o zvuku. Bang & Olufsen do toho dali všetko – v najvyššej výbave máš až 20 reproduktorov, vrátane tých v opierkach hlavy. Okrem totálneho priestorového zvuku to umožňuje presné smerovanie navigačných pokynov či hovorov priamo na vodiča. Trochu ako mať osobného asistenta, ktorý ti šepká do ucha.

Výkon? 685 až 810 wattov, podľa toho, ktorý systém si vyberieš. Takže áno – môžeš si pustiť Vivaldiho alebo techno, a znieť to bude ako v koncertnej sále (alebo na festivale, podľa vkusu).


Motorizácie na každý vkus (a náladu)


Na začiatok Audi ponúka tri motorizácie:
2.0 TDI – 204 koní (nafta)
2.0 TFSI – 204 koní (benzín, bez elektrifikácie)
3.0 TFSI V6 – 367 koní (benzín, mild-hybrid MHEV Plus)

foto: audi

Znie to sľubne – a s tým, že všetky motory sú spojené s lepšou zvukovou izoláciou (o 30 % účinnejšou ako predtým), bude jazda tichšia než kedykoľvek predtým. Pomohli tomu nové tesnenia dverí, aj špeciálne tlmiče hluku v kolesách. Motor a prevodovka sú tiež uložené tak, aby prenášali do kabíny minimum vibrácií.


Záver? Limuzína, ktorá chce byť superšport


Audi A6 Sedan je dôkazom, že aj luxusná limuzína môže konkurovať športiakom – aspoň čo sa techniky a aerodynamiky týka. A pritom stále vie byť komfortná, praktická a elegantná.

Prvé kusy by sa mali k zákazníkom dostať už v lete 2025, a základná cena sa bude točiť okolo 55 000 €. Ale už teraz je jasné, že nová A6 bude patriť medzi najzaujímavejšie sedany roka.

Vybrané vozidlá

Celá ponuka vozidiel

Objavte vaše nové auto ešte dnes!

Hľadáte spoľahlivé a cenovo dostupné auto? V našom autobazáre nájdete presne to, čo potrebujete. Široký výber vozidiel pre každého.